Mnoho lidí nebo firem má profil na více sociálních sítích. Pokud chcete být na všech aktivní a přidávat nový obsah, je někdy otravné vkládat příspěvky na každou z nich zvlášť. Proto si ukážeme 4 nástroje, díky kterým můžete efektivně tato sociální média spravovat z jednoho místa.
U všech uvedených aplikací je postup registrace a výčet základních funkcí podobný. V prvním kroku se zaregistrujete (zadáte e-mail, heslo…) nebo využijete přihlášení přes některou sociální síť. V druhém kroku přidáte jednotlivé účty, které chcete spravovat (např. Facebook, Twitter, G+). V třetím kroku doporučuji projít celé nastavení a přizpůsobit si aplikaci tak, aby se chovala přesně jak potřebujete (upravit emailová upozornění, časová pásma, zkracovače odkazů atd.). Teď už můžete začít publikovat a plánovat příspěvky. Další funkce se už u jednotlivých aplikací liší a nebo jsou součástí placených balíčků. Pojďme se na jednotlivé služby podívat trochu podrobněji…
Mohlo by vás zajímat: 12x sdílecí tlačítka na váš web nebo Jak propojit úvodní a profilovou fotku na FB
Správa sociálních sítí z jedné aplikace
Buffer
Buffer je poměrně známá služba pro automatické sdílení příspěvků na sociální sítě. Jednotlivé příspěvky si můžete předem přirpavit, zařadit do fronty a nastavit časy, kdy se mají publikovat. Samozřejmostí je i možnost příspěvky zveřejnit okamžitě, přidávat obrázky, odkazy, hashtagy atd. Další výhodou je možnost mít u každého přidaného účtu odlišná nastavení, jak často se mají příspěvky přidávat na sociální sítě. V případě, že budete chtít spravovat více profilů, přidat spolupracovníky, vyhodnocovat úspěšnost na základě statistik atd., je nutné přejít na placenou verzi. V současnosti jsou podporovány tyto sociální sítě: Facebook, Twitter, Google Plus, Linkedin a Pinterest.
Stacker
Webová aplikace Stacker je velmi podobná předchozímu Bufferu. Možnost plánování a zveřejňování příspěvků se v zásadě nijak neliší. Můžete si příspěvky připravit „do zásoby“ a nastavit zveřejňování podle toho, v jaký čas je nejlepší vkládat příspěvky na sociální sítě. Není problém přidat vlastní RSS kanály případně vybrat některý z doporučených. Výhodou oproti Bufferu je přístup ke statistikám zdarma, dále možnost spravovat soukromé zprávy a také upozornění z jednotlivých účtů na jednom místě. V placené verzi můžete přidat větší množství profilů, přizvat spolupracovníky, získat rozšířené možnosti plánování atd. Podporovány jsou sociální sítě Facebook, Twitter, Linkedin a v budoucnu by měla být podporována síť Google Plus.
Hootsuite
Další populární webová služba, kterou můžete využít pro marketing na sociálních sítích (Facebook, Twitter, Instagram, Google+, Linkedin, YouTube…) Jedná se o trochu komplexnější a složitější nástroj než předchozí dva. V základní verzi zdarma můžete přidat 3 profily a jak bývá zvykem, ostatní funkce jsou omezené. Pokud potřebujete více, je nutné si koupit některý z placených balíčků. Do Hootsuite si můžete doinstalovat různé miniaplikace a rozšířit si tak tento nástroj o funkce, které se vám hodí. Nechybí mobilní aplikace, pokročilé statistiky, možnost přidat další spolupracovníky atd. Přehled všech funkcí, ceny a další důležité informace naleznete na oficiálních stránkách.
Sproutsocial
Poslední zástupce v tomto seznamu se řadí mezi ty dražší a cílí tak především na firmy nebo marketingové agentury. Z jednoho místa můžete odpovídat na zprávy ze všech sociálních sítí, které si přidáte. Podrobné statistiky, nástroje pro publikování příspěvků, spolupráce více lidí, CRM a další funkce, které máte všechny pohormadě dělají z této online služby mocný nástroj pro marketing na facebooku, twitteru a mnoha dalších sítích. Více informací naleznete na oficiálním webu.
Baví mě moderní technologie, testování různých online nástrojů a mobilních aplikací. Formou článků se s vámi dělím o rady, návody a recenze toho, s čím mám zkušenosti nebo mi to přijde užitečné a zajímavé. Zajímám se o online marketing a tvořím webové stránky 🙂