Návrh loga pro…?
V minulém článku jsme si řekli, jak vymyslet dobrý název pro Vaši firmu, produkt, projekt, web atd. Jaké zásady bychom měli dodržovat a čím se řídit. Dnes se podíváme na další důležitou součást identity a tou bude logo. I když některé zásady má tvorba loga s názvem společné, tak pro logo přece jen platí některá specifika a odlišnosti. Pojďme se tedy podívat na to, co by mělo takové ideální logo splňovat.
Zatímco u tvorby názvu nás především zajímala jeho délka, význam, výslovnost, dostupnost domény apod., u loga se budeme zabývat především designem a s tím souvisejícími vlastnostmi.
Jaké by mělo být logo?
- jednoduché
- zapamatovatelné
- atraktivní
- pěkné
- čitelné
- vyvážené
- nezaměnitelné
- originální
- kreativní
- poutavé
- reprezentativní
- slušné
- odpovídající oboru
- modifikovatelné
- snadno rozeznatelné
- vyvolávající dobrý dojem
- bez zbytečností
- bez vulgarit
Faktor, který bude významně ovlivňovat vzhled je obor podnikání. Odlišný design bude mít advokátní kancelář, která chce působit seriózně a naopak obchod s hračkami pro děti, který chce působit hravou formou. Firma starající se o zeleň bude mít v logu zelenou barvu, aquapark modrou atd. Proto bychom měli zvážit i to, jak chceme, aby firma působila navenek a kdo je naše cílová skupina. Logo vytvářejte moderní a svým způsobem nadčasové, aby vás snadno odlišilo od konkurence a nebylo již v době vzniku zastaralé.
Kvalitní logo vypadá stejně dobře jak v malém provedení (např. na propisce) tak i na billboardu. Mělo by být možné jej použít více způsoby např. vyšití na oděvy, potisk. Také se zajímejte jak logo vypadá v černobílém provedení a zda je stále dobře čitelné. Zamyslete se, jestli si nemůže někdo logo či nějaký použitý znak interpretovat jiným způsobem např. v závislosti na věku, zemi, náboženství. Nezapomeňte si ověřit, jestli již někdo podobné logo nepoužívá. Zapřemýšlejte, zda je odolné vůči vandalismu (např. dokreslování prvků, které mohou změnit význam atd.).
S jakýmy druhy loga se můžeme setkat?
- OBRAZOVÉ (Apple)
- TEXTOVÉ (Skype)
- KOMBINOVANÉ (Adidas)
Pokud návrh přenecháte odborníkům, měli byste obdržet společně s logem i logomanuál, který obsahuje informace o tom, jak logo správně používat:
Jaké informace to jsou?
- různé barevné varianty loga
- kombinace s dalšími barvami
- prostorové umístění loga
- typy podkladových barev a materiálů včetně odstínů
- inverzní provedení
- černobílé provedení
- další vlastnosti závisí na konkrétním typu vyhotovení
Prohlédněte si loga jiných firem abyste získali inspiraci a představu jaký styl loga se vám líbí, avšak vyvarujte se napodobování nebo dokonce kopírování cizího loga. Může se vám to v budoucnu krutě vymstít. Snažte se být originální.
Stejně jako v předcházejícím článku bychom si měli uvědomit, že vytvořené logo společně s názvem bude tvořit základní kámen naší „image“ ale i komunikace se zákazníky a partnery (v reklamě, vizitkách, propagačních předmětech, služebních vozech, dopisech, emailech, sociálních sítích…). Proto bychom měli ostatním komunikaci s námi ulehčit tím, že vybereme takové logo, které nás bude skvěle reprezentovat.
Hodně štěstí 🙂
Baví mě moderní technologie, testování různých online nástrojů a mobilních aplikací. Formou článků se s vámi dělím o rady, návody a recenze toho, s čím mám zkušenosti nebo mi to přijde užitečné a zajímavé. Zajímám se o online marketing a tvořím webové stránky 🙂