Jak prodávat vstupenky jednoduše online

Plánování a organizace události může být náročné, a to především v situacích, kdy se jedná o větší akci. Naštěstí existují aplikace, které nám mohou naši práci usnadnit. Co dokážou?

Všechno, co souvisí s realizací za nás nevykonají, Umí ale efektivně pomoci s věcmi, jako je registrace účastníků případně prodej vstupenek. Tyto činnosti mohou probíhat zcela automaticky a vy nemusíte řešit zbytečnou administrativu, přepisování přihlášených lidí nebo stereotypní odpovídání na emaily. Můžete se tak maximálně soustředit na věci, které jsou podstatné.

O jaké typy událostí se může jednat?

  • přednášky
  • semináře
  • koncerty
  • workshopy
  • školení
  • výstavy
  • festivaly
  • konference
  • sportovní zápasy
  • turnaje
  • představení
  • a mnohem více…

Dostupných online řešení pro tyto potřeby existuje mnoho. Někdo by mohl namítnout, že přece existuje Facebook a jeho události nebo Google se svými formuláři a kalendářem. Pokud plánujete např. oslavu narozenin pouze pro několik kamarádů, tyto nástroje dobře poslouží. Pokud ale někdo Facebook nemá, jedná se o událost pro větší počet lidí nebo chcete prodávat vstupenky, je potřeba komplexnější řešení.

Co tyto aplikace umí?

Základní funkce jsou většinou u všech aplikací podobné. Zadáte název události, datum, čas, místo, přidáte základní informace a samozřejmě kontakt. Další kroky jsou už více individuální podle toho, o jaký typ akce se jedná. Pokročilé funkce se dozvíte u jednotlivých aplikací dále v článku. Některé dokážou všechny nástroje, jiné jsou výsadou těch komplexnějších. Jedno ale mají společné. Pokud se jedná o akci, kam se neplatí vstupné, používání aplikace je zdarma. V opačném případě si služba strhává malou provizi z ceny vstupenky. Nemusíte se tak bát, že budete patit za využívání aplikace v případě, že se vám nepodaří vstupenky prodat 🙂

Jak prodávat vstupenky jednoduše online

Eventbrite

Vstupenkový systém Eventbrite patří mezi kvalitní a známé hráče na trhu. Běžné základní funkce probírat není třeba. Že je možné přidat mapu místa, datum a různé další informace je jasné. Podíváme se spíše na ty funkce, kterými se Eventbrite odlišuje od konkurence. Které to jsou? Třeba možnost vytvořit mapu sedadel, pódia nebo stolů přesně tak, jak potřebujete. Návštěvníci si mohou při registraci vybrat, kde budou chtít sedět. Samozřejmě jednotlivým sedadlům můžete přiřadit různé ceny. S tím vám samotná aplikace umí pomoci velmi dobře, protože stačí přidat místo, kam bude směřovat pozornost diváků (pódium, hřiště…) a aplikace sama ukáže, která sedadla by měla být dražší a naopak. Tato volba ale záleží pouze na vás a vše si můžete přizpůsobit přesně tak, jak chcete. Pokud tuto funkci nepotřebujete, není nutné ji používat. Při tvorbě události doporučuji využít některou z barevných šablon. Ve výchozím je totiž stránka události celá bílá a působí nepřehledně. Výrazně tak pomůžete návštěvníkům s orientací tím, že vyberete nějaké barevné téma, které si samozřejmě můžete přizpůsobit podle sebe. Mezi další užitečné funkce Eventbrite je možnost vložit formulář na vlastní webové stránky, propojení s dalšími online službami (dotazníky, sociální sítě, nástroje pro email marketing jako je Mailchimp atd.) Potěší také slevové kódy a možnost propagace události affiliate partnery, kteří se mohou zaregistrovat a postarat se o zviditelnění vaší události. Nevýhodou této aplikace je absence českého jazyka (CZK měna podporována je). Eventbrite můžete vyzkoušet zdarma zde.

Eventzilla

V případě této aplikace, po registraci trochu překvapí samotná administrace. Ve srovnání s domovskou stránkou Eventzilla nepůsobí grafické zpracování tak hezky. Člověku chvíli připadá, že je v nějaké jiné aplikaci, ale nejedná se o nic zásadního. V administraci nalezneme standardní věci, jako je nástěnka, přehled událostí a samozřejmě nastavení účtu (platební brány, kontaktní údaje, upozornění…) Při vytváření události překvapivě nejdříve nastavujete vzhled stránky, kde budou podrobné informace o akci a prováděny registrace. Můžete měnit barvy, fonty, přidat logo atd. Až v dalším kroku se doplňují další informace v podobě názvu akce, termínu, podrobného popisu atd. V třetím a zároveň posledním kroku se zadávají vstupenky (typ, cena, počet, začátek a konec prodeje, množstevní slevy…) a ještě některá drobná nastavení. Nyní je na řadě zveřejnění. Zajímavé je, že až po tomto kroku můžete nastavit některé další funkce (slevové kódy, Google Analytics…) Samotná webová stránka události je hezky a přehledně zpracovaná. Jasně vidíte všechny informace, které potřebujete vědět včetně mapy a samotný nákup lístků je intuitivní. Celkově ale Eventzilla moc nezaujala. Úvodní web Eventzilla a stránka události sice vypadají pěkně, zbytek ale pokulhává. Místy nelogické a složité ovládání v kombinaci s málými možnostmi přizpůsobení (např. automatických emailů) a absence některých pokročilejších funkcí i českého jazyka tuto aplikaci řadí mezi ty méně povedené. Výhodou je u placených vstupenek pevná provize, kdy v případě prodeje lístků za vyšší cenu může být tato služba výhodnější než jiná řešení. Aplikaci Eventzilla můžete vyzkoušet zde.

Weemss

Méně známá webová aplikace na prodej vstupenek online, která opravdu velmi mile překvapila. Základní funkce jsou totožné s předchozími aplikacemi. Jaké jsou tedy přednosti služby Weemss? První velkou výhodou je český jazyk. Ačkoliv je administrace v angličtině, tak stránka události, formuláře, měna, automatické emaily a vše podstatné z pohledu zákazníka je lokalizováno do češtiny. Další výhodou je opravdu jednoduché a intuitivní ovládání. Člověk se snadno orientuje, jednotlivé kroky jsou logicky uspořádány a ve srovnání s předchozími službami má Weemss jednoznačně navrch. Skvělou funkcí jsou různé marketingové nástroje, které se mohou zobrazovat v objednávkovém formuláři (kdy byl prodán poslední lístek, kolik jich zbývá, slevové akce a kupóny, upozornění na blížící se konec prodeje…). Webová stránka události vypadá výborně a umožňuje velké možnosti přizpůsobení. Stejně tak není problém vložit formulář na vlastní webové stránky. Platby mohou probíhat přes Paypal, platební brány atd. Jednotlivé účastníky lze v administraci pohodlně spravovat (přidávat, mazat, upravovat…). Stejně jako v předchozích případech si můžete upravit vzhled vstupenek, které přijdou zákazníkovi emailem (obsahují identifikační údaje, QR kód pro odbavení…) V současnosti může být pro někoho nevýhodou, že Weemss neumožňuje rezervaci vstupenek na jednotlivá sedadla jako aplikace EventBrite. Tato funkce je ale ve vývoji a v budoucnu bude také implementována. Online službu Weemss naleznete na této stránce.

Závěr

Každá z uvedených služeb má co nabídnout. Základní principy a funkce jsou u všech velmi podobné. Rozhodují tak spíše osobní preference a požadavky na některé pokročilé funkce. Jako nejlepší volba se ukazuje webová aplikace Weemss, která své konkurenty v mnoha směrech předčila. Jedinou nevýhodou může být pro někoho chybějící možnost přiřazení vstupenek jednotlivým sedadlům. Jak již ale bylo zmíněno, tato funkce bude v budoucnu přidána a navíc mnoho uživatelů ji pro pořádání své akce nepotřebuje. Tuto chybějící funkci naopak výborně zvládá aplikace Eventbrite, která navíc obsahuje některé pokročilé funkce jako je možnost propagace affiliate partnery apod. I přesto je možné aplikaci Weemss z uvedené trojice doporučit jako nejlepší řešení. Z českých nástrojů lze jako alternativu uvést službu Ticketon.cz případně Vstupenka.net, které ale zkoušeny nebyly.

Pokud potřebujete využívat rezervace pro pravidelné události nebo objednávání např. svých klientů, vyzkoušejte tento online rezervační systém zdarma.

Používáte uvedené aplikace nebo znáte jiné? Podělte se o své zkušenosti v komentářích nebo pošlete tip 🙂

Mohlo by se vám líbit...