Jak vytvořit logo pro firmu, web, blog…

Návrh loga pro…?

V minulém článku jsme si řekli, jak vymyslet dobrý název pro Vaši firmu, produkt, projekt, web atd. Jaké zásady bychom měli dodržovat a čím se řídit. Dnes se podíváme na další důležitou součást identity a tou bude logo. I když některé zásady má tvorba loga s názvem společné, tak pro logo přece jen platí některá specifika a odlišnosti. Pojďme se tedy podívat na to, co by mělo takové ideální logo splňovat.

Zatímco u tvorby názvu nás především zajímala jeho délka, význam, výslovnost, dostupnost domény apod., u loga se budeme zabývat především designem a s tím souvisejícími vlastnostmi.

Jaké by mělo být logo?

  • jednoduché
  • zapamatovatelné
  • atraktivní
  • pěkné
  • čitelné
  • vyvážené
  • nezaměnitelné
  • originální
  • kreativní
  • poutavé
  • reprezentativní
  • slušné
  • odpovídající oboru
  • modifikovatelné
  • snadno rozeznatelné
  • vyvolávat dobrý dojem
  • bez zbytečností
  • bez vulgarit

Faktor, který bude významně ovlivňovat vzhled je obor podnikání. Odlišný design bude mít advokátní kancelář, která chce působit seriózně a naopak obchod s hračkami pro děti, který chce působit hravou formou. Firma starající se o zeleň bude mít v logu zelenou barvu, aquapark modrou atd. Proto bychom měli zvážit i to, jak chceme, aby firma působila navenek a kdo je naše cílová skupina. Logo vytvářejte moderní a svým způsobem nadčasové, aby vás snadno odlišilo od konkurence a nebylo již v době vzniku zastaralé.Jak vytvořit logo - tvorba loga

Kvalitní logo vypadá stejně dobře jak v malém provedení (např. na propisce) tak i na billboardu. Mělo by být možné jej použít více způsoby např. vyšití na oděvy, potisk. Také se zajímejte jak logo vypadá v černobílém provedení a zda je stále dobře čitelné. Zamyslete se, jestli si nemůže někdo logo či nějaký použitý znak interpretovat jiným způsobem např. v závislosti na věku, zemi, náboženství. Nezapomeňte si ověřit, jestli již někdo podobné logo nepoužívá. Zapřemýšlejte, zda je odolné vůči vandalismu (např. dokreslování prvků, které mohou změnit význam atd.).

S jakýmy druhy loga se můžeme setkat?

  1. OBRAZOVÉ (Apple)
  2. TEXTOVÉ (Skype)
  3. KOMBINOVANÉ (Adidas)

Pokud návrh přenecháte odborníkům, měli byste obdržet společně s logem i logomanuál, který obsahuje informace o tom, jak logo správně používat:

Jaké informace to jsou?

  • různé barevné varianty loga
  • kombinace s dalšími barvami
  • prostorové umístění loga
  • typy podkladových barev a materiálů včetně odstínů
  • inverzní provedení
  • černobílé provedení
  • další vlastnosti závisí na konkrétním typu vyhotovení

Prohlédněte si loga jiných firem abyste získali inspiraci a představu jaký styl loga se vám líbí, avšak vyvarujte se napodobování nebo dokonce kopírování cizího loga. Může se vám to v budoucnu krutě vymstít. Snažte se být originální.

Stejně jako v předcházejícím článku bychom si měli uvědomit, že vytvořené logo společně s názvem bude tvořit základní kámen naší „image“ ale i komunikace se zákazníky a partnery (v reklamě, vizitkách, propagačních předmětech, služebních vozech, dopisech, emailech, sociálních sítích…). Proto bychom měli ostatním komunikaci s námi ulehčit tím, že vybereme takové logo, které bude jednoduché, nezaměnitelné, snadno zapamatovatelné a bude nás skvěle reprezentovat.

Hodně štěstí 🙂

Mohlo by se vám líbit...